Vumi's Antika

Vumi's Antika (http://www.vumidet.net/forum/index.php)
-   Zanimljivosti (http://www.vumidet.net/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Antoninian (http://www.vumidet.net/forum/showthread.php?t=1007)

kratki 31.05.2006 12:41

Antoninian
 
Prikažite listu dokumenata (Broj: 1)
PACATIANUS (248-249 posle kris.) Ti. Claudius Marinus Pacatianus, Usurpator, iz senatorske familije, pod Philippusom Arabikom vladar u Mesiji ili Panoniji, u prolecu 248 pos.kris. od svoje vojske proglasen za Cara i posle kratkog vremena vladanja od iste vojske ubijen.
Antoninian,Viminaciu m. IMP TI CL MAR PACATIANVS P F AVG.
Vrlo redak primerak. Cena mu je 8,300€

zeljketa 31.05.2006 18:38

Pozdrav Kokikratki!Mozes li mi ,molim te,posto sam ja potpuni laik sto se tice numizmatike,objasnit i pojmove :"denar""folis""anto ninian"?Ja ,ovdje, cesto nailazim i na pojam" pening"a to,izgleda nije novcic.Unaprijed hvala.

Vumi 31.05.2006 21:46

Nisi mene pitao ali da ti odgovorim, cisto da se kolega kokikratki malo odmori od upale grla :).

Denar je srebrni rimski novac a kovan je kako za vrijeme rimske republike tako ia za vrijeme rimskoga carstva sve dok ga negdje u trecem vijeku nove ere nije zamijenio antoninian cija je vrijednost bila 2 denara. Inace prvi primjerci su kovani u srebru da bi srebro zamijenila bronza (recimo Dioklecijan, Gallienus, Aurelius, Probus &Co)
Folisi su sitni kasnorimski bronzani novcici. Pored ovih vrsta postoje jos nekoliko koje si zaboravio spomenuti a to su :

Sesterci (bronza, mada su prvi primjerci kovani i u srebru), Asevi (bronza), Dupondiusi (bronza), Aureusi (zlato), Maiorine (bronza- kasniji rimski period), Quadransi (bronza), Siliqua (srebro- kasniji rimski period) i ako sam neke zaboravio (ovdje ne ubrajam novac Vizantije) slobodno neka dopise :).

Sto se tice Pfeninga, Pfenniga i sl naziva, sve su to novcici u pitanju ali novijega datuma a kao sto ti je poznato koriste se i danas u nekim zemljama :).

kratki 31.05.2006 22:32