Vumi's Antika

Vumi's Antika (http://www.vumidet.net/forum/index.php)
-   Zanimljivosti (http://www.vumidet.net/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   TROJA (sve na jednom mjestu) (http://www.vumidet.net/forum/showthread.php?t=3921)

Grga 14.06.2009 15:27

Opis panorame oko Ilija
 
Prikažite listu dokumenata (Broj: 9)
Ilijada opisuje zadnjih četrdesetak dana ovoga detetogodišnjega rata, a šta se događalo tokom tih deset godina podaci su vrlo šturi, uglavnom, Ahil je haračio i pljačkao uzduž trojanske obale. Homer spominje sedam dobro nastanjenih gradova u dijelu Ilijade kada se Ahil jako naljutio na Agamemnona kad mu je ovaj uzeo jednu lijepu robinju. Odvojio se u svoj šator i više neće u borbu protiv Trojanaca. Odljutio se tek kad mu je od Hektorove ruke poginuo najbolji prijatelj - Patroklo. Onda je Agamemnon Ahilu obećao pokloniti ovih sedam gradova:
Kardamilu, Enopu, travom bogatu Hiru, presvetu Feru, Antiju livada bujnih, Epiju lijepu i lozom bogati Pedas. Svi su na međi sa pješčanom Pilom...
E, tu je problem. Nisam do sada uspio saznati stara imena gradova na crnogorskoj strani, ali ipak nešto je sasvim jasno. Šta je to ''međa sa pješčanom Pilom''? Međa je ''granica s nečim'', kao ''nešto s nečim ograničeno'', ''odrezano, otpiljeno''... Odrezati se može i pilom, odnosno testerom, ili kako se već u pojedinim krajevima zove ova alatka za rezanje drva.
Grad Epija. Cavtat se nekada zvao Epidaurus.
Grad Fera mogao bi biti Perast. Malena je razlika u fonetskom izgovoru.
Pedas bi mogao biti Petrovac...
Ako saznam nešto više o ostalim naseljima nije problem ubaciti u ovaj dio usporedbi.
U detalje je opisan krajolik od grčkog tabora uz morsku obalu do zidina Troje. Prostor prema moru, gdje su bili poslagani grčki brodovi, sužavao se, pa je u trećem i četvrtom redu bilo najmanje brodova. Čitav tabor plovila bio je ispresijecan ulicama i putovima. Od kopna prema moru vodile su poprečne ulice. Između grčkog tabora i Troje prostirala se cvjetna livada u trojanskoj ravnici, zatvorena rijekama Skamandrom i Simoentom, koje su se kod grčkog tabora slijevale u jedno ušće. Ta ravnica bila je kao stvorena za bojište. Iza ravnice dizao se, visokim zidinama, od božje ruke, obzidan grad i tvrđava Troja ili Ilij, kako ga Homer već naziva. Grad je ležao na brežuljku i vidio se izdaleka. Bio je brdovit, strm i vjetrovit, ispresjecan mnogim ulicama. Na gornjem gradu, ili tvrđavi Pergamu, bile su Prijamova i Aleksandrova palača, Hekatin, Atenin i Apolonov hram, a na najvišem vrhu - Zeusov hram. Iza Troje prostire se ilijsko polje, koje se pomalo dizalo tvoreći najdonju stepenicu šumovite i sniježne planine Ida...

''Prostor prema moru, gdje su bili poslagani grčki brodovi, sužavao se''...
''Rijeke Skamandar i Simoent kod grčkog tabora slijevale su se u more''...

...u Ilijadi slikovito i u detalje opisuje Homer...

Danas je prostor slivova ove dvije rijeke, Bune i Drima, udaljen otprilike dvanaestak kilometara. Prilično širok razmak u kojem bi se svih 1000 grčkih brodova komotno moglo poslagati u jedanom redu. Čini se da ovdje netko griješi. Homer? Ne vjerujem. Prevše slikovito opisan je raspored brodova. Ako on ne griješi onda je moja pogreška u jednom od ključnih dokaza, ali... (slika 1)

Dokumentarni film HTV- a ''Dubine'', kojeg je nedavno snimio poznati alpinist Stipe Božić daje novu dimenziju ovome problemu. Snimljena je, ustvari, serija dokumentaraca o spiljama uz Jadransko More, u čije vode su ronili profesionalni ronioci. Dvije spilje odlično se uklapaju u moju teoriju. Jedna je Gromača kod Dubrovnika, popunjena sa slanom vodom, jer je spojena sa morem, što znači da ronioci nisu očekivali baš nekakve spektakularne nalaze, ali...
Već u samoj spilji, pokraj vode – golemo iznenađenje – otisak stopala ljudske bose noge velikih dimenzija, mnogo većim od broja pedeset... Zadivljujuće i nevjerojatno...
Kada su zaronili su u dubinu jezera ostali su još više zaprepašteni. Pronašli su dobro očuvanu keramiku, a poneki artefakt bio je potpuno čitav, neoštećen. Neka osoba, visoka i jaka, daleko iznad visine današnjih prosječnih ljudi očito je ovdje dolazila po slatku, pitku vodu, a da bi mu to uspjelo razina mora morala je biti puno niža nego što je sada.

SpiljaGromača (slika2)............ Otisak ljudske bose noge (slika3)

Vrulja ''Zečica'' kod Starigrada na Hvaru.
Zaronili su i na pedeset metara dubine naišli na jednu spilju, ali kakvu spilju – spilju sa stalagmitima i stalaktitima, koji ovdje nikako ne bi smjeli biti, jer, zna se da ovakve naslage sige postoje samo u prostorima u kojima sa stropa padaju kapi vode. Znači da nekad davno na ovom mjestu nije bilo mora i da je otok Hvar bio spojen sa kopnom. Ispitivanjem ugljikom c4 utvrđeno je da su ovi stalagmiti i stalaktiti stari oko 12000 godina.

Hvar danas (slika4)............ Hvar nekada (slika 5)
Stalagmiti i stalaktiti u pećinama, ali i u dubini mora (slike 6 i 7)

Keramika u vodi spilje Gromača. Starost joj se procjenjuje na nekih 8000 godina prije Krista. Jedan naš kolega (ako želi neka se sam javi) ima svoju procjenu starosti. Kaže da je ovo grafitna keramika. Bilo bi lijepo od njega da malo pobliže objasni ovaj period... (slike 8 i 9)

Grga 14.06.2009 15:34

Nije gotovo
 
Prikažite listu dokumenata (Broj: 2)
Ovako bi, po procjenama eminentnih stručnjaka moralo izgledati Jadransko more u usporedbi s današnjim. Meni se čini da su ga previše skratili i da talijanska rijeka Po nije tekla baš tako daleko, a zašto to mislim pokazat će se malo poslije. Nivo vode mogao bi biti niži jedno stotinjak do dvjesto metara, a zasigurno ne skoro kilometar, što daje drugačiju sliku o smještaju grčkih brodova. (slike 1 i 2)

Lokacija Troje po mojoj teoriji i teoriji Milutina Jaćimovića iz Aranđelivca dobija pomalo svoj stvarni smisao. Kako bi bilo dobro da se što više zainteresiranih uključi u razgovor, sa nekim svojim dokazima, pa da zajednički potvrdimo tezu. Zašto da svoju baštinu prepustimo nekom drugom? Zašto Grci svojataju Aleksandra Velikog kad se zna da je rodom od loze Karanović? Pa da, čisto ''grčko'' prezime...Možda je i prezime Marković grčkog roda i poroda...

Nivo vode bio je niži možda jedno stotinjak do dvjesto metara, a zasigurno ne skoro kilometar, kako su protumačili u dokumetarcu, što daje drugačiju sliku o smještaju grčkih brodova. Sada bi mogli biti poslagani onako kako opisuje Homer, zar ne...? (slike 3 i 4)

Grga 14.06.2009 15:43

zamjena
 
Oprostite, ali zamjenio sam mjesta kod ove dvije slike
,na poćetku i na kraju. Ako administrator može promijeniti mjesta bilo bi lijepo, a ako ne...pa valjda se nekako snađemo...

Grga 14.06.2009 15:47

Karte
 
Evo ih...

Grga 14.06.2009 17:06

Greška
 
Kompjutor kaže da ovi dokumenti već postoje u tekstu, stoga samo mala ispravka: Kartama ''sliv Bune i Drima'' trebalo bi zamijeniti mjesta. Ebiga, pa rekao sam da nisam baš nekakav pisac i da je ovdje potreban lektor za ispravak mojih pogrešaka...

Enigma 14.06.2009 19:01

Mislim da prikazane posude ne pripadaju Impresso keramici ( 6000 - 4500 pr. Krista ), radi se o Danilskoj kulturi ( 4500 - 3900 pr. Kr. ), koja je dobila ime po lokalitetu Danilo kraj Šibenika.
Rijeka Po se u to vrijeme ulijevala u more negdje na području NP Kornati, znači da su paleolitske i neolitske kulture obitavale uz korito rijeke i na obali mora. Na sadašnjim kornatskim otocima postoje brojni materijalni ostatci iz toga vremena, a u podmorju je još uvijek prepoznatljivo bivše rječno korito. Homer se bavi kasnijim periodom od ovoga, što znači da je i razina mora bila viša.
Po nekim statistikama razina mora se godišnje podiže za jedan milimetar, a globalno zatoplenje će ubrzati ovaj proces. Kroz taj veliki vremenski raspon sigurno je bilo velikih oscilacija u količini otopljene ledene mase, kroz određena razdoblja. :) :26:

popimperia 14.06.2009 23:25

To znači da je Troja u Dubrovniku :)

Enigma 14.06.2009 23:44

Ma jok, čitaj od prve stranice jer je poučno. :) :26:

Grga 15.06.2009 17:52

Enigma...
 
...ne razumijem se nimalo u doba iz kojeg potječe neka keramika ili novac, ali u pravu si za nivo mora. Već sam pripomenuo da je razina za vrijeme trojanskih ratova bila niža sto do dvjesto metera, a nikako onako kako su rekli u dokumentarcu na TV. Smiješno zvuči da se, ne tako davno, npr. Neretva ulijevala u Po, ali dokazi su tu. Korito rijeke Po zaista postoji u Jadranu. Razradio sam događaje sa visinom vode u Jadranu i došao do neobičnih rezultata. Voda je u jedenom od prošlih perioda bila za dvadesetak metera čak i viša od današnje. Imam foto dokaze koje ću iznijeti nešto kasnije. Čini se komplicirano, ali nije. Jako je jednostavno objašnjenje. Usput, pročitao sam podatak da se godišnji nivo mora podigne i do tri milimetra. Ovdje opet slijedi zanimljivo pojašnjenje...kad dođe na red, uz pitanje: Zašto je otok Susak jedini na Jadranu cijel od pijeska? Mislim da za Enigmu neće biti problem riješiti ovaj misterij samo ako pogleda atlas jadranskog podmorja. Susak se nalazi malo iznad Lošinja...

Grga 15.06.2009 18:40

Ispravak
 
Prikažite listu dokumenata (Broj: 3)
Prva slika - danas, druga - nekada i treća - po TV dokumentarcu...[ATTACH][ATTACH]dokumenat 13216[/ATTACH][/ATTACH]


Vrijeme je po ZEV +2. sada je 03:09 sati.

Powered by vBulletin® Verzija 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2018 vbdesigns.de
Vlasnik foruma nije zadužen za zaštitu ovdje unesenih tekstova, slika ili dokumenata.Za sve unesene tekstove, slike i dokumenta odgovaraju sami autori priloga!!! Ako slučajno dođe do kršenja tuđih autorskih i drugih prava, odgovoran je sam autor unesenog priloga, tako da se sam vlasnik foruma oslobađa bilo kakve odgovornosti!!!